Thursday

    true story . !

nama aku faiz , aku ni budak IPTA semmester2 , 1 hari nie aku kena jadi fesi dalam pendaftaran untuk budak budak yang baru masuk ke IPTA Perlis nie , so sebagai fesi aku menjalankan tugas aku seperti biasa . selang beberapa hari selepas pendaftaran adalah sorang awek meamg cantik gilaa la !! dia mintak jadi adik angkat aku , aku pelik kenapa dye tiba tiba nak jadi adik angkat aku , aku rasa aku nie budak biasa je .. tapi aku terima je la . lepas tu , satu hari nie masa aku hangout dengan kawan kawan , aku jumpe la dengan adik angkat aku nie , tiba tiba dye cakap " sampai hati abang keluar ta ajak adik " then aku dengan penuh blur nya menjawab "lain kali abang ajak adik oke" then dia pun happy , - aku tak tahu la kenapa laju je ayat tu keluar dari mulut aku nie , lepas tu masa aku na keluar dengan kawan2 aku , aku pun ajak la dia , tapi dalam hari tu memag aku ta sihat so aku ta boleh la nak lepak lama lama dengan adik aku nie .. then malam tu jugak dye call aku dye suruh aku pergi cafe , aku pelik la tadi da jumpe skrg na jumpe lagi .. so ta pela aku pun turun la ke cafe tu ,then masa lepak lepak tiba tiba dye keluarkan air 100 plus and panadol acttifast , dalam hati " macam tahu tahu je aku belum makan ubat lagi" pastu dye paksa aku makan ubat tu depan dye , mula mula aku tak nak , yela mane ada orang lain yang paksa aku makan ubat kecuali mak aku je , so aku pun telan jugak la depan dia , then selang beberapa hari tue aku tanya dia " nak tahu tak sapa girlfriend abang " then dye jawab "nak nak .! " pastu aku cakap dekat dye "kalau adik nak tahu jumpe abang dekat tasik pukul 5" so dye pun kata "okeoke " . Bila dye sampai je dekat Tasik tu dye tanya aku " mana girlfriend abang" then aku pun jawab " adik la girlfriend abg " pastu dye terus diam , !! aku fikir mybe aku sala buat keputusan so aku bagi la dye masa 1 minggu untuk fikir , tapi yang buat aku terkejutnya dye cakap " kenapa lama sangat abang ?" so aku cakap la aku bagi dia masa 4 hari , then dye cakap " kalau malam nie tak boleh ?" aku betul betul terkejut dengan perangai budak nie , pelik gila pompuan nie . so tape la malam tu aku tanya dye mcm mane then dye ajak aku jumpe , so dye cakap " abg tolak phone adik nie , tengok ape yang keluar itu lah keputusan adik " so aku dengan gementar nya menolak la phone dye , aku terkejut + happy gambar aku yang keluar dekat phone dye tu . :) wah tuhan je tahu betapa bahagianya aku . !

   selang 1 tahun setengah dye kena buat prektikal dekat cameron higland selama 6 bulan , lama jugak dye tinggalkan aku dekat IPTA nie sorang sorang , before dia pergi dia da janji dengan aku dia akan setia pada aku sorang je , dia tak akan cari laki lain , so aku pun terima je la , dalam masa 6 bulan tue aku pun penuhkan masa aku dengan belajar je , tapi tiba tiba 1 hari nie dia hantar mcg dekat aku dye na mintak putus , ! what ? ! aku terkejut sangat sangat , aku tanya dia "kenapa" pastu dia cakap " dia dah jumpe lelaki yang lagi bagus dari aku " berguguran jantung aku dengar kenyataan dia yang ta munasabah tu , tapi aku tetap taknak lepaskan dia , sampai la 1 malam nie dye cakap dekat aku " awak akan dapat saya tapi awak tak akan dapat hati saya , hati saya bukan untuk awak tapi untuk dia " ya allah , aku sedih sangat sangat dengar dia cakap macam tu dekat aku , sedih sangat bila terkenang kenangan lalu .. dia janji tak akan cari lelaki lain hanya aku saja yang ada dalam hati dia , tapi sekarangg ?? dye buat aku macam gantung tak bertali .. ! ta pe la demi dia aku sanggup tggu walaupun sejuta tahun lagi , then pada satu hari nie aku mengalami sakit kepala yang sangat teruk dan aku pergi dapatkan rawatan , doktor cakap aku ada penyakit yang tiada pengubatnya .. Ya Allah , ape lagi dugaan yang kaw berikan kepadaku ini , tapi tak ape aku tak pernah menyesal , aku tak bagitahu sapa sapa pun tentang penyakit aku niee , sekarang doktor sahkan penyakit aku dah semakin teruk . jadi aku kemungkinan tidak mempunyai banyak masa lagi di duniawi nie . tapi aku tak kesah , kepada orang yang aku
sayang " - ika abang sayangkan ika , abang tetap tak akan lepaskan ika , ika la wanita yang paling abang sayangg , kalau abang terpaksa pergi , ika jangan sedih sedih tau ,abang tetap akan sentiasa ada dengan ika . ABANG SAYANG IKA SORANG JE " 


   true story , tyqa amik ni berdasarkan pengalaman seseorang :( , really sad kan kan .. umm !
oke la byebyee . :)